Wednesday, January 4, 2017

Lolita 52 Challenge #5 : 5 pieces that every Lolita wardrobe should have, regardless of style

Hello !

Question of the week for Lolita 52 Challenge :

Question de la semaine pour le Lolita 52 Challenge :

5 pieces that every Lolita wardrobe should have, regardless of style

Wow this is a kinda hard question because to me it really depends of the style. Because if I say that every wardrobe should have a plain black dress it would not work for sweet lolita for example.
So, regardless of style, I would say that each wardrobe should have the basic pieces to complete several different outfits : One piece, jumperskirt, blouse, skirt, cardigan/bolero/jacket/whatever outerwear.
What I mean by saying this is so the outfits are not always composed by the same items (for examples JSK & blouse) and it makes outfit look more different (the JSK + blouse combo doesn't look the same as the blouse + skirt combo, you see what I mean)


Photo : Laforet building, Harajuku - Tokyo - June 2015


Cette question est un peu difficile, parce que pour moi tout dépend vraiment du style. Par exemple si je dis que chaque garde robe devrait contenir une robe simple noire, ça ne marcherait pas pour le sweet lolita.
Alors, si on ne prend pas en compte le style je dirai que selon moi chaque garde robe devrait contenir les pièces basiques pour composer différents types de tenues : Robe, JSK, blouse, jupe, cardigan/bolero/veste/peu importe mais quelque chose à mettre par dessus.
Ce que je veux dire par là, c'est qu'en ayant ces pièces toutes les tenues ne sont pas composées de la même façon. Par exemple le combo jupe + blouse n'a pas le même rendu que le combo JSK + blouse, vous voyez ce que je veux dire.

No comments:

Post a Comment