Friday, September 16, 2016

16.09.2016 Thoughts

Hello ! 

A lot of stuff happened in our private life lately for my husband and I, plus there was the European Fair in Strasbourg, so I had either no free time or was not in mood of blogging. I don't know how many times I said "I will write something on my blog" during the past 3 weeks because I have a lot of posts to make (particularly the post about Modern Doll Fest !) but I ended up never doing it.

Talking about the European Fair of Strasbourg, if you are part of my close friends or family you already know what I thought about it...

For the others who asked, it was a total catastrophy, from the beginning to the end. The organization first, and then the fair itself. I have never seen anything like that, and I think it is very disappointing for an event taking place since 1932 ! Even the smallest anime convention located in the devil's a**hole acts more professionnal ! (No no I'm not angry at all while writing this...)
 (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Then, there was seriously nobody in the alleys ! I'm waiting for the statistics (I hope they will send them to the vendors... But I doubt !) to see the number of visitors, which is ridiculously low for sure.
And I had also never seen so much rude, unpolite people. (;¬_¬)
Plus there is was no AC so it was hot as hell.
I was so impatient to go to Nekonvention, so I'm very sad that it had to be postponed !
So it was an overall very negative experience, which I will not renew next year and I already told them. I will stick to specific events and avoid the mainstream ones.

The only positive thing that happened was the TV interview, where they focused on my work and did not look down on my outfits or anything, they were super nice.

Well, rant is over now ! I just had to write this down.

Beaucoup de choses sont arrivées ces derniers temps pour mon mari et moi, et ensuite il y a eu la foire européenne de Strasbourg, alors j'avais soit pas le temps soit j'étais pas d'humeur à écrire sur mon blog. Je ne sais même plus combien de fois ces dernières semaines j'ai dit "il faut que j'écrive sur mon blog", parce que j'ai plein d'articles à faire, notamment celui sur le Modern Doll Fest mais je n'ai pas pu le faire.

Ah oui d'ailleurs à propos de la foire européenne de Strasbourg. Si vous faites partie de mon groupe d'amis proches vous savez déjà ce que j'en pense.

Pour les autres qui m'ont demandé, c'était une catastrophe du début à la fin. Déjà l'organisation, et ensuite la foire en elle même.
Je n'ai jamais rien vu de pareil, et c'est très décevant pour un évènement qui se tient chaque année depuis 1932 ! Même la plus petite convention manga dans le trou du c** du diable agit de façon plus professionnelle ! (Non je ne suis pas du tout énervée en écrivant ça...)
 (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Ensuite il n'y avait absolument personne ! J'attends les chiffres (en espérant qu'ils les enverront aux exposants, j'ai quand même un doute là dessus !) mais on sait déjà que le nombre de visiteurs et ridiculement bas.
Et sur le peu de visiteurs, je n'avais jamais vu autant de gens malpolis et désagréables ! (;¬_¬)

J'étais tellement impatiente d'aller à la Nekonvention, alors je suis vraiment triste qu'elle soit reportée.

Donc voilà en gros c'était une expérience très négative que je ne renouvellerai pas. Je vais rester dans les salons spécifiques et éviter ceux grand public.

Le seul point positif de ces deux semaines était l'interview que j'ai eue pour France 3, où ils se sont focalisés sur mon travail et n'ont pas rabaissé mon apparence ou quoi que ce soit d'autre.

Voilà voilà j'avais juste besoin d'exprimer ça.



Photo : Taken in Tokyo - Japan - June 2015

No comments:

Post a Comment