Wednesday, August 17, 2016

Lolita fashion shopping !

Hello !

Oh my god it has been a long time that I didn't had a Lolita clothes shopping session ! I even forgot what it feels like to wait for clothing packages.

I wanted to show you two of my new babies (the ones which already arrived haha), from Victorian Maiden.

Wow, je n'avais plus fait de vrai shopping Lolita depuis bien longtemps, j'avais même oublié ce que c'était que d'attendre des colis de vêtements.

Je voulais vous montrer deux de mes nouveaux bébés (ceux qui sont déjà arrivés), de chez Victorian Maiden.



This was my first one, I bought it back in June (Yes I was already thinking about moving to classical lolita since then). I love the striped fabric ! And the shape is so flattering ! This is something I really love about Victorian Maiden, their dresses shapes.

C'était ma première, je l'ai achetée en juin (Oui c'est à ce moment là que j'ai commencé à songer à passer au classical lolita) J'adore le tissu rayé ! Et la coupe est tellement flatteuse ! C'est quelque chose que j'adore chez Victorian Maiden, les coupes de leurs robes.



Second one, I got it at the end of July. Yes it's dusty pink, yes it's matching my cellphone case (I should take a picture) and also my jewelry brand's color palette. I'm totally in love with this dress, I have already worn it several times, I love the flowers, and the dusty pink color ! And yeah. Shape.
I also bought a dusty pink hair accessory to go with it.

La deuxième, je l'ai eue fin juillet. Oui elle est vieux rose, oui elle est assortie à ma coque de téléphone (il faudrait que je prenne une photo) et aussi à la charte graphique de ma marque de bijoux. Oui je suis totalement amoureuse de cette robe et je l'ai déjà portée plusieurs fois. J'adore les fleurs et la couleur. Et bien entendu, la coupe.
J'ai aussi pris un accessoire à cheveux pour aller avec.



And now the latest purchase, which arrived today, also from Victorian Maiden.

Et enfin ma dernière acquistion, tout juste arrivée aujourd'hui, aussi de chez Victorian Maiden.



It's cute and versatile. What I like in this dress is that there is a marine feeling, but not too much as it's not the stereotyped navy color.

Elle est mignonne et passe partout. Ce que j'aime avec cette robe c'est son côté marin, mais pas trop parce qu'elle n'est pas de la couleur clichée bleu marine.

I'm waiting for 3 other items, all from Victorian Maiden (seems like it's becoming my new favorite brand, but I can't help, their items are so beautiful and I always liked them when it came to classical lolita)

J'attends encore 3 nouveaux items, tous de Victorian Maiden (qui est bien partie pour devenir ma nouvelle marque fétiche, mais je peux pas résister, leurs items sont vraiment trop beaux et j'ai toujours aimé cette marque pour le classical lolita)





No comments:

Post a Comment