Friday, August 19, 2016

Beauty : It's Demo Pokémon Love Eyeshadow Palette



Hello !

You are all aware that I love video games, and that I love Pokémon. No, this post will not be about my performances on Pokémon Go (I don't play it a lot actually). You know that I'm a Pokémon fan, particularly Pikachu, and I'm also a makeup addict.

Japanese brand It's Demo released a line of Pokémon make up products, so I decided to give a try to the Pikachu eyeshadow palette. Usually I'm not into this kind of thing, but this time I fell for it. Pikachu !

Vous savez tous que j'adore les jeux vidéos, et que j'adore Pokémon. Non, ce post ne racontera pas mes performances sur Pokémon Go (J'y joue très peu en fait). Vous savez que je suis fan de Pokémon, et en particulier de Pikachu, et aussi que j'adore le maquillage...

La marque Japonaise It's Demo a sorti récemment une ligne de produits Pokémon, du coup j'ai décidé de tester la palette de fards à paupières Pikachu. D'habitude je ne suis pas trop sur ce genre de produit mais cette fois j'ai craqué. C'est Pikachu !


The packaging is super cute of course !

Le packaging est super mignon bien sûr !


The inside. I love the mirror.
(Oh hello useless applicator !)

L'intérieur. J'adore le miroir.
(Oh bonjour applicateur inutile !)


Let's come to the product itself. So you have 12 colors. The 2 first ones are cream textured and the other ones are classic powders.

Venons en au produit lui même. Il y a 12 couleurs, les 2 premières sont des textures crème et les autres sont des poudres classiques.


I made a test, by doing one of my usual make up styles with this palette.
Actually for the price (1800 yen) I was not expecting great quality. I would say the pigmentation level is about the same as the Sephora brand make up, so you need to apply quite a lot for the color to be nice, but it is normal for the price.
I added a layer of Urban Decay All Nighter setting spray after, so the colors look better and it stays in place.

J'ai fait un test en réalisant un de mes maquillages habituels avec cette palette.
Je ne m'attendais pas à grand chose niveau qualité pour le prix (1800 yen). Je dirai que niveau pigmentation c'est à peu près équivalent aux fards de la marque Sephora, donc il faut en mettre pas mal pour que la couleur soit bien visible, mais bon c'est un peu normal pour le prix.
J'ai ajouté une couche de spray fixateur Urban Decay All Nighter après, du coup les couleurs rendent mieux et le maquillage tient.


To conclude, even if it's not the greatest quality, I like it, I can use it if I want to make discreet make ups, and with setting spray there is no problem.

Pour conclure, même si la qualité n'est pas la meilleure, je l'aime bien, je peux m'en servir si j'ai envie de faire des maquillages discrets, et avec le spray fixateur il n'y a pas de problème.



Photo taken at the Pokemon Center - Ikebukuro - Tokyo - June 2015

No comments:

Post a Comment