Sunday, March 20, 2016

Japan 2015 : My favorite japanese food... Curry !

 Hello !

"What is your favorite food ?" and particularly "What is your favorite Japanese food ?" is the question that comes all the time. Japanese people know that there are a lot of sushi restaurants in France, so they can be quite surprised when they see that we know a lot of other dishes, and that sushi is not necessarily our favorite.
One of our Japanese friends was even surprised that we even liked Japanese food ! Because he knows other french people who came to Japan and asked for french fries and beef steaks (I don't even eat this at home...) because they were not interested in Japanese food.

"Quel est ton plat préféré ?" et plus particulièrement "Quel est ton plat Japonais préféré ?" est une question récurrente... Les Japonais savent qu'il y a beaucoup de restaurants de sushi en France, alors ils peuvent être relativement surpris quand on connait autre chose que les sushi et que ceux-ci ne sont pas forcément notre plat préféré.



Un de nos amis Japonais était même surpris de savoir qu'on aimait la nourriture Japonaise ! Parce qu'il connait d'autre français qui sont venus au Japon et qui demandaient plutôt à manger des steaks-frites (Je ne mange même pas ça chez moi...) parce que la nourriture japonaise ne les intéressait pas.

So now what is my answer to the question. I love a lot of different Japanese foods, but my favorite over all is Japanese curry ! There are so many different recipes, and each time a friend asked me in which restaurant I wanted to go, I answered Coco Curry or something similar haha. Now they all know I love curry so much !

I also love to make my own curry at home... Thanks to the Golden Curry spice mixes I buy at the Asian supermarket.

Donc maintenant ma réponse à la fameuse question. J'aime beaucoup de plats japonais différents, mais mon préféré par dessus tout reste le curry Japonais ! Il y a tellement de recettes différentes, et à chaque fois qu'un ami me demandait dans quel restaurant je voulais aller, je répondais Coco Curry ou quelque chose de similaire haha. Maintenant ils savent tous à quel point j'aime le curry.

J'aime aussi beaucoup le faire à la maison... Grâce aux mélanges Golden Curry qu'on peut acheter dans les supermarchés asiatiques.




No comments:

Post a Comment