Thursday, December 24, 2015

Fashion shopping : Mon Lily


Hello Frillies !

This morning I got several packages (well most of them were jewelry supplies), and there was my Mon Lily order ! The Larme style brand I discovered on a friend's blog, Chloé Chieko.

Ce matin j'ai reçu plusieurs paquets (bon la plupart étaient du matériel pour bijoux), et il y avait ma commande Mon Lily ! La marque de style Larme que j'ai découverte sur le blog de Chloé Chieko.


 I ordered 4 items, 3 tops (because I like this brand especially for their tops) and a skirt.

J'ai commandé 4 articles, 3 hauts (j'aime cette marque surtout pour les hauts) et une jupe.


This summer in Japan I saw a lot of off shoulder tops, but ended up not buying any of them because there was always a detail I did not like. Then I saw this one from Mon Lily, it's dark grey, simple, and it's great !
I would have been tempted to buy the white version too if it wasn't sold out...

Cet été au Japon il y avait plein de haut avec des encolures bateau, mais au final je n'en ai pas acheté parce qu'il y avait toujours un détail qui ne me plaisait pas dessus. Puis j'ai vu celui là sur Mon Lily, il est gris foncé, simple, et il est chouette ! J'aurai bien aimé avoir le blanc aussi mais il était sold out...


The wool-fleece-whateversuperwarm cutsew. The one I would have loved to wear but even if we are in december it's not cold enough. I want cold weather please, because I want to wear this top as it's just too cute with the little rose and ribbon.

Le pull polaire-laine-jesaispasquoimaisquitientsuperchaud. Celui que j'aurai bien aimé mettre mais même si on est en décembre il ne fait pas assez froid. J'aimerais bien qu'il fasse froid parce que j'ai trop envie de le mettre, il est juste adorable avec sa petite rose et son petit ruban.


A simple cutsew, for casual outfits.

Un cutsew simple pour des tenues casual.



And last item, the skirt. It's my big deception because I don't like it at all. It's not the skirt itself, which is really pretty and the wooly fabric is warm and cozy, but it's unfortunately too big for me at the hips so the shape is very unflattering... I resell it for its original price (57 € + shipping, drop me a line if interested !). It's a size L.

Et le dernier item, la jupe. C'est ma grosse déception, parce que je ne l'aime pas du tout. Ce n'est pas la jupe en elle même, qui est très belle, le tissu polaire-laineux est chaud et joli, mais malheureusement elle est beaucoup trop grande aux hanches pour moi alors la forme n'est pas flatteuse... Je la revends à son prix d'origine (57 € + FDP, écrivez moi si ça vous intéresse !) C'est une taille L.


 Anyway except the skirt I'm really happy with my order, so I'm going to order more tops or cardigans in the future !

Enfin bref à part la jupe je suis vraiment contente de ma commande, alors je vais commander d'autres hauts ou cardigans plus tard c'est sûr !

No comments:

Post a Comment