Saturday, October 31, 2015

Metamorphose Tea Party - Vienna - Austria


Hello !

As promised here is the post about the Metamorphose Tea Party. Next post will be about the concert. Yeah I know I make a lot of different posts but I try to avoid picture-heavy posts.

So after a good night of sleep we went to the Schick Hotel Stefanie for the Tea Party.

Bonjour !

Comme promis voici le post à propos de la Tea Party Metamorphose. Le prochain post parlera du concert. Je sais je fais plein de posts mais j'essaie d'éviter d'avoir trop de photos dans un seul post.

Donc après une bonne nuit de sommeil nous nous sommes rendus au Schick Hotel Stefanie pour la Tea Party.


My outfit was not super great, but as I was not feeling very good I prefered to wear something comfy. At the beginning I wanted to wear an austrian traditional dirndl inspired outfit (as I own several dirndl blouses) but that would have included a corset, and as my super great medicine also destroyed my stomach the corset was not a good idea. (T▽T;)

But I'll wear this outfit. You'll see it.

Ma tenue n'était pas super géniale mais bon vu que je n'étais pas très en forme j'ai préféré mettre quelque chose de confortable. Au début j'avais prévu une tenue inspirée du dirndl autrichien (vu que je possède plusieurs blouses de dirndl) mais ça incluait un corset, et comme mon super médicament avait aussi décidé de me détruire l'estomac j'ai abandonné l'idée. (T▽T;)

Mais je mettrai cette tenue, vous la verrez.




We installed our small booth, and then waited for the attendees to arrive.

Thank you to all the people who bought jewelry ! I'm very happy you like it !

Nous avons ensuite installé notre petit stand et avons attendu que les visiteurs arrivent.

Merci à toutes celles qui ont acheté mes bijoux ! Je suis contente qu'ils vous plaisent !


I have to say that this tea party was the best one I ever attended ! The organization was great, and the food was wonderful (and in sufficient quantity) ! There were mini-schnitzel sandwiches and strudel of couse. Thank you so much Lolita Fashion Österreich for everything !

Je dois dire que cette tea party était la meilleure de toutes celles auxquelles j'ai pu aller ! L'organisation était super et la nourriture délicieuse et en quantité suffisante ! Il y avait des sandwiches avec des mini schnitzel et bien sûr du strudel.
Un grand merci et bravo à Lolita Fashion Österreich pour cette journée !


We got a totebag from the Tea Party, and at the raffle I won this headbow, and Julien won a coupon for a steampunk shop.  

Nous avons reçu un totebag de l'event et à la tombola j'ai gagné ce headbow et Julien a eu un bon d'achat pour une boutique steampunk. 


Our band and my brand in the program booklet.

Notre groupe et ma marque dans le livret du programme.


Once again thank you for this wonderful day, and I was also very happy to meet new people ! I hope I will see you again ! (*゚ー゚*)

Encore une fois merci pour cette ournée et j'ai été très heureuse de rencontrer de nouvelles personnes ! J'espère qu'on se reverra ! (*゚ー゚*)


1 comment:

  1. I'm jelly about how easy it's travel from one country to another in Europe. For me it's going between states but nothing more :( Metamorphose it's my favourite lolita brand but in Mexico we're doing baby steps on Lolita shows. We had BTSSB here, but I hope Meta can come one day :)

    ReplyDelete