Sunday, April 12, 2015

Petite joueuse du dimanche - Video Game Sunday : Tomb Raider III



Hello !

Last Video Game Sunday post was february 15th... To be honest I almost did not play any video game since then ! Maybe one hour or two a week but that's all.

Today I had some time for our friend Lara Croft. I was in a mood of playing Tomb Raider III.

This game was released in 1998, and I loved it since then. I got it at its release, as I already had Tomb Raider I and II.
When I got my Consoles + magazine, I still remember quite clearly how impatient I was for the game release.

Despite the difficulty of the game (particularly if you wanted to find all the secrets to access the bonus level), I remember that everyone loved it, and when I ask around me, it's often people's favorite game of the Tomb Raider series.

Personnally the thing I love in this game, is the fact you can choose the place where you want to go after India, there is no order unlike the other episodes.


Bonjour !

Le dernier Video Game Sunday datait du 15 février... Pour être honnête je n'ai presque plus joué à un jeu vidéo depuis ! Peut être une heure ou deux par semaine et encore.

Aujourd'hui j'ai eu un peu de temps pour notre amie Lara Croft. J'avais envie de jouer à Tomb Raider III.

Ce jeu est sorti en 1998, et je l'adore depuis tout ce temps. Je l'ai eu à sa sortie, vu que j'avais déjà Tomb Raider I et II.

Je me rappelle encore comme j'avais hâte que le jeu sorte quand j'avais reçu mon magazine Consoles +.

Malgré la difficulté du jeu (surtout si vous vouliez trouver tous les secrets pour accéder au niveau bonus), je me rappelle que tout le monde l'adorait, et quand je demande autour de moi quel est l'épisode de Tomb Raider préféré des gens, on me répond souvent le 3.

Personnellement un des aspects que j'aime beaucoup dans ce jeu est le fait de pouvoir choisir l'endroit où vous voulez aller après l'Inde, contrairement aux autres épisodes où l'ordre est imposé.

So I decided to make a little "memory sequence" by making a playthrough of the first level. I had a lot of problems with my software, I don't know why, but well, I finally managed to make the video !
I'm sure you all want to play it now !

Alors j'ai décidé de faire une petite séquence souvenir en faisant une vidéo du premier niveau. J'ai eu pas mal de soucis avec mon logiciel, mais j'ai finalement réussi à faire la vidéo !
Je suis sûre que vous avez envie d'y jouer maintenant !



1 comment:

  1. Hello! I was reading your blog... I like it! I like Kaya too, and Tomb Raider ♥ It was nice to find somebody who likes the same things ♪ Greetings from Argentina ! w.w

    ReplyDelete