Sunday, December 28, 2014

Petite joueuse du dimanche - Video Game Sunday : Final Fantasy VII



Hello !

This is the last Video Game Sunday of 2014, so we won't talk about a game... but about THE game... This game that is legendary for a lot of people, including me. Final Fantasy VII !

Bonjour !

Ceci est le dernier Video Game Sunday de l'année, alors nous n'allons pas parler d'un jeu, mais DU jeu. Ce jeu est légendaire pour un grand nombre de personnes, dont moi. Final Fantasy VII !

This wasn't the first Final Fantasy game I played, but once I entered the Final Fantasy World, when I was participating in forums and stuff on the internet back then, I heard about Final Fantasy VII, everyone was talking about it saying it was great and all (many people on the forum said it was their favorite), so of course I tried it, and I fell in love with it.
It aged a bit (the characters look like Lego figures...), but it doesn't matter, because the story is so fascinating, that when you start it, you cannot stop until the end.

Ce n'est pas le premier Final Fantasy auquel j'ai joué, mais dès que j'ai plongé dans l'univers Final Fantasy, quand je participais à des forums à ce sujet à l'époque, tout le monde parlait de Final Fantasy VII, comme quoi il était génial (beaucoup de gens du forum disaient que c'était leur préféré), alors bien sûr, il fallait que j'y joue, j'ai essayé et j'en suis tombée amoureuse.
Il a un peu vieilli (les personnages ressemblent à des figurines Lego...), mais ça ne fait rien, parce que l'histoire est tellement prenante, que quand on commence on ne peut pas s'arrêter avant la fin.

A short video, for memories, or for people who never played it yet...

Une petite vidéo, pour les souvenirs, ou pour les gens qui n'y ont pas encore joué...


No comments:

Post a Comment