Friday, December 5, 2014

Holidays in Australia : Sydney Madame Tussaud's wax figures museum

Hello !

As it's christmas time I spend a lot of time for my accessory shop, I guess you have noticed o(^-^)o
Plus I almost have no free time recently so it's even harder for me to post regularly on my blog... I still have over 30 drafts waiting !

So to change a bit between two jewelry posts, a few pictures of Australia !

In Sydney like I said in the previous posts, we went to Madame Tussaud's wax figures museum.
A long time ago, the first time I went to London when I was 13 (or 14 I can't remember but well we don't care) I visited the Madame Tussaud's museum in London. I really enjoyed it, and as Julien never went to such a museum before, we decided to visit the one in Sydney.

By the way I learned that Marie Tussaud was born in Strasbourg. There was a figure of her in Sydney, I can't remember if there was one in London too or not back then.

Bonjour !

Vu que c'est la période de noël, je passe beaucoup de temps à m'occuper de ma boutique d'accessoires, je pense que vous l'avez remarqué o(^-^)o
En plus je n'ai presque pas de temps libre ces derniers temps alors c'est encore plus difficile de m'occuper des autres posts de mon blog, il me reste toujours plus de 30 brouillons !

Alors histoire de changer un peu voilà quelques photos de l'Australie.

A Sydney comme je vous l'avais dit dans mon précédent post, nous avons visité le musée de cire Madame Tussaud.
Il y a longtemps la première fois que je suis allée à Londres (j'avais 13 ou 14 ans je ne sais plus), j'avais visité le musée de Londres et j'avais beaucoup aimé. Et là comme Julien n'avait jamais visité de musée de ce genre nous avons décidé d'aller à celui de Sydney.

D'ailleurs j'ai appris que Marie Tussaud était née à Strasbourg. Il y avait une statue d'elle (je ne me rappelle pas s'il y en avait une à Londres aussi à l'époque).


Mouahaha. This doesn't happen often... It is the chinese basket player Yao Ming, who is 2m29

Mouahaha. Quelque chose qui n'arrive pas souvent... Le basketteur chinois Yao Ming mesure 2m29.


Derp & Derpette










Yeah, admit it, this is your childhood dream, ALL OF YOU.
And with that music...

Avouez le, ceci est votre rêve d'enfance, A TOUS.
Et la musique qui va avec...









2 comments: