Monday, August 11, 2014

Holidays in Australia : Sydney & The Blue Mountains

Hello !

After visiting Philip Island, we headed to Sydney, and just quickly stopped one night, because Julien and I planned to stay one week there at the end of our journey to visit the city. Then we visited the Blue Mountains.

Bonjour !

Après avoir visité Philip Island, nous nous sommes dirigés vers Sydney, où nous nous sommes juste arrêtés rapidement une nuit, parce que Julien et moi avions prévu d'y retourner une semaine à la fin de notre séjour pour visiter la ville.
Ensuite nous avons visité les Blue Mountains.

Pictures : Julien Chantôme





This was during the Vivid Sydney festival, where all the monuments and buildings were enlighted ! It was very beautiful, and Sydney seemed to be a cool city, I was impatient to come back and visit.

Pendant le festival Vivid Sydney, tous les monuments et bâtiments étaient illuminés !
C'était vraiment chouette et j'avais hâte de revenir à Sydney pour en voir plus.

Now a few pictures of the Blue Mountains. I have to admit that at this state, I had a sort of "nature overdose" due to the long time passed on the road, all the landscapes looked the same to me, and well, I'm more of a city person, so I didn't really enjoyed it...  Plus the weather was bad, a lot of fog, and cold.

Maintenant quelques photos des Blue Mountains. J'avoue qu'à ce moment là j'ai vraiment fait une "overdose de nature" à cause des longs trajets sur la route, je trouvais que tous les paysages se ressemblaient, et en plus je suis quelqu'un qui préfère les grandes villes, alors je me suis un peu ennuyée... En plus il faisait moche et froid avec beaucoup de brouillard.









The three sisters, very famous.








3 comments:

  1. You had nature overdose, really? I wonder if that would happen to me too, I am a big hippy and fan of nature. As always the photos are beautiful, I love the colours in the city pics.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm totally not a nature person, so I get tired of it pretty quickly, I don't think this will happen to you if you're a fan of nature ^^
      I'm a fan of big cities ^^

      Delete
  2. C'est superbe et vraiment impressionnant !
    L'Australie semble si proche de la nature et de la ville en même temps, c'est unique.

    ReplyDelete