Thursday, July 31, 2014

Holidays in Australia : Melbourne

Hello !

Melbourne, I love Melbourne. Its street art, wonderful buildings, antique shops and famous scary Luna Park entrance...
We stayed in Melbourne for 4 days.

We went to the Dreamworks expo, but sadly I don't have other pictures of it than the ones I posted on Instagram.

Bonjour !

Ah Melbourne, j'adore Melbourne.
Son street art, ses superbes bâtiments, ses antiquaires, et son fameux Luna Park à l'entrée flippante...
Nous y sommes restés 4 jours.

Nous étions allés à l'expo Dreamworks mais malheureusement je n'ai pas d'autres photos que celles que j'avais postées sur Instagram.









Yes we know that "Batman" refers to John Batman, but it's still funny as you may think about "The" Batman.

Oui on sait que "Batman" fait référence à John Batman, mais c'est toujours drôle si on pense à Batman tout court.













A big clock and mythologic characters 

Une horloge entourée de personnages mythologiques


I know I love these commercial centers, there will be a lot of them in my posts

Oui je sais j'adore ces centres commerciaux, il y en aura plein dans mes posts.








The famous Melbourne Luna Park. Too bad it was closed, if I remember well it only opens during weekends. I would have loved to see how it is inside (The entrance is free, you only have to pay for the rides if you want).

Le fameux Luna Park de Melbourne. Dommage qu'il était fermé. Si je me rappelle bien il n'ouvre que les weekends.
J'aurai beaucoup aimé voir l'intérieur (l'entrée est gratuite, il n'y a que les attractions qui sont payantes si vous voulez les faire).









The Queen Victoria market, a paradise for those who love fruits and vegetables !

Le Queen Victoria market, un paradis pour ceux qui aiment les fruits et légumes !




A shopping center built around an old industrial building.

Un centre commercial construit autour d'un vieux bâtiment industriel.



Do you like antiques ? Go to Prahran Market !






And after a long day walking, why not go to Hungry Jack's ? 
It's the local Mc Donald's.

Et après une longue journée de marche, pourquoi pas se faire un petit Hungry Jack's ? 
C'est le McDo local.

2 comments:

  1. Wow, Julien's photos are amazing, he has some talent!
    I would love to see inside Luna Park, it's a pity it was closed when you visited.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes too bad, but we were inside the one in Sydney, and it's very strange, with creepy clowns and so on.

      Delete