Wednesday, March 19, 2014

Holidays in Japan : Tokyo Sea Life Park

Hello !

Today's picture post from Japan is about the Tokyo Sea Life Park !
We found this park when we were searching for a zoo or something like that to visit.
Last time I visited an aquarium was when I was small so I don't have a lot of memories of it, all I can remember is that there were sharks, and they were scary, haha.
In Japan there also were sharks, but I was less scared.
It was very fun, there were penguins, and we could touch urchins.
By the way, I have a fish at home since a few months now, his name is Sashimi, I have posted some pictures on Instagram.
But now let's see pictures of more interesting fish....

Bonjour !

Les photos du Japon d'aujourd'hui sont celles qu'on a prises au Tokyo Sea Life Park.
Nous avons trouvé ce parc quand nous cherchions un zoo ou quelque chose du genre à visiter.
La dernière fois que j'ai visité un aquarium, j'étais petite alors je n'en ai pas trop de souvenir, je me rappelle juste qu'il y avait des requins qui me faisaient peur, haha.
Au Japon il y en avait aussi mais du coup ils me faisaient moins peur.
C'était chouette, il y avait des pingouins, et on pouvait toucher des oursins.
D'ailleurs à propos de poisson, j'ai un poisson à la maison depuis quelques temps, il s'appelle Sashimi. Vous l'avez sans doute vu sur mon Instagram.
Mais maintenant voyons plutôt des photos de poissons plus intéressants...




The building was pretty !
Le bâtiment était joli !




These ones make me always think of the two bad ones in the Little Mermaid Disney movie...
Ceux là me font toujours penser aux méchants dans le Disney la Petite Sirène...




My favorite... I adore his face. (But would not want to meet him while swimming...)
Mon préféré. J'adore sa tête, mais je n'aimerais pas en croiser un en nageant...





Penguins singing.
Des pingouins qui chantent.



No comments:

Post a Comment