Saturday, December 14, 2013

In my ears : Louis 〜艶血のラヴィアンローズ〜 [通常盤]/ KAMIJO

Hello !

I haven't talked about my CD shopping since a while !
I had preordered the regular edition of Kamijo's solo career debut single Louis - Enketsu no La Vie En Rose which was released on August 28th 2013.
I was very impatient about it because it took a while to arrive, as there were some problems at the post, it took about 3 weeks to arrive... And after that I didn't had a lot of time for my blog so I ended up not talking about it.

Bonjour !

Ça faisait longtemps que je n'avais plus parlé des nouveaux venus dans ma collection de CD...
J'avais précommandé l'édition Regular du premier single de la carrière solo de Kamijo, Louis - Enketsu no La Vie En Rose, qui est sorti le 28 août 2013.
J'étais vraiment impatiente de l'avoir, et encore plus parce qu'il y a eu des soucis à la poste cet été et qu'il a mis 3 semaines à arriver... Après ça je n'avais plus trop le temps pour mon blog alors j'ai fini par oublier d'en parler.

But now it's time to correct this error !
So what to say about it...
To begin with the aesthetic side, the cover looks very pretty and classy. I got another picture, an autographed card and a trading card.
There are 6 tracks on the disc :


  1. Louis 〜艶血のラヴィアンローズ〜
  2. Grazioso
  3. 幻想トリアノン
  4. Louis 〜艶血のラヴィアンローズ〜 (Instrumental)
  5. Grazioso [Instrumental]
  6. 幻想トリアノン (Instrumental)
I'm always so in love with Kamijo's voice, that's why I hope he will have a great solo carreer, because he really deserves it. These new songs are very beautiful.
To describe the music in two words it would be epic and royal.
It's a bit like Versailles, but still different. The heavy metal side is less present. I even have to admit that I have a preference for Kamijo's single.
I love the 3 songs, but if I had to choose only one, my favorite is Genso Trianon, the music sounds very "monumental", which I love.
Grazioso sounds very original, I love the "caroussel" tone, it makes me think a bit about Malice Mizer...
By the way, Mana in Kamijo's PV for Louis was a nice surprise !

I love this single, and I'm impatient to hear more of him !

I already preordered his first album !

Maintenant il est temps de corriger cette erreur !
Alors pour commencer par le côté esthétique du CD, la pochette est très classe. Avec j'ai reçu une photo, un autographe et une carte à collectionner.
Il y a 6 morceaux sur le CD :


  1. Louis 〜艶血のラヴィアンローズ〜
  2. Grazioso
  3. 幻想トリアノン
  4. Louis 〜艶血のラヴィアンローズ〜 (Instrumental)
  5. Grazioso [Instrumental]
  6. 幻想トリアノン (Instrumental)
J'aime toujours autant la voix de Kamijo, j'espère donc que sa carrière solo sera couronnée de succès, parce qu'il le mérite vraiment. Les chansons de ce single sont vraiment belles.
Pour les décrire en deux mots je dirai épiques et royales.
L'ensemble ressemble un peu à Versailles, mais est différent quand même, je trouve que le côté heavy metal est moins présent. J'avoue même avoir une préférence pour le single de Kamijo.
J'adore les 3 chansons, mais si je devais en choisir une, ma préférée serait Genso Trianon. J'aime le côté "monumental" de la musique.
Grazioso est très originale, j'adore l'ambiance "caroussel" qui me fait un peu penser à Malice Mizer...
D'ailleurs, voir Mana dans le clip de Louis était une très bonne surprise !

J'ai hâte d'en entendre plus de Kamijo, et j'ai déjà précommandé son premier album !



Get yours at CDJapan !
Commandez le vôtre sur CDJapan !



1_General CDJapan

~

I came back from Japan one week ago and I've been very busy recently. Tomorrow I leave again, to play two concerts as an opening act for Japanese band Eat You Alive in Poland and Czech Republic.
More infos on my band's website !

Je suis rentrée du Japon il y a à peine une semaine et j'ai été très occupée ces derniers jours. Demain je repars déjà, pour deux concerts, en première partie du groupe Japonais Eat You Alive en Pologne et République Tchèque.
Plus d'infos sur le site de mon groupe !

And when I come back, I will be present in Strasbourg with my shop at a Gothic Christmas Market on the 21st and 22nd of December.
Infos on Facebook :

I have a lot of work, I hope I can handle everything ! Wish me good luck !

Et quand je reviens, je serai présente sur un marché de noël gothique à Strasbourg, le 21 et 22 Décembre.
Infos sur Facebook :

J'ai énormément de travail, j'espère que je vais y arriver ! Souhaitez moi bonne chance !

4 comments:

  1. Plains- toi tu as une vie palpitante!!!! =^_^=
    Bonne chance!!!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. C'est vrai c'est une chance xD mais bon parfois c'est difficile de faire autant de choses en même temps avec si peu de temps ^^

      Delete
  2. Kamijo's voice indeed is sooo amazing!
    But I was heartbroken when I heard the band Versailles was 'going away' and now became jupiter. I always loved all the group members and just the name Versailles fitted so perfect with the stories and the songs. I now refused to listen to the new band, and Kamijo's songs (I was so sad x') hahah, but I now am wondering if I should try listening again. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. You should listen to Kamijo, and also to Jupiter ! Both are really great !
      It's sad that they aren't together anymore, but all the artists still work, so I listen to all of them even if it's two different bands now !

      Delete