Saturday, August 10, 2013

In my ears : Jupiter : Blessing of the Future

Hello !

Here is a post about music I'm currently listening to.

Last week I got my Jupiter Blessing of the Future single, I was so impatient to have it since I preordered it ! (Well actually I preorder 95 % of my CDs so I'm used to it)

Bonjour !

Voilà un petit post à propos de la musique que j'écoute en ce moment.

La semaine dernière j'ai reçu mon single Blessing of the Future de Jupiter. J'étais impatiente de pouvoir l'écouter depuis que je l'avais précommandé ! Mais il faut dire je précommande 95% de mes CD alors j'ai l'habitude.


What to say about it... It's almost the same style as Versailles, but a bit less "royal" I would say, and it's not negative. You can feel the "Hizaki/Teru touch" in the music, but the whole thing feels more Visual Kei than before (Versailles was more like heavy metal to me).
The music is really great !
At first when they announced this band, it was on april 1st, so it was quite hard to believe, and I have to admit that at the beginning I thought it was a joke. But I was hoping that it's not a joke, and I was happy when I saw it was not !

I was particularly curious about Zin, the new singer, and that's why I was impatient to listen to the single, because I wanted to hear more of him.
I really love him ! His voice is nice to listen to.
Adopted. Haha.
I already preordered their album "Classical Element".

Alors, que dire à propos de ce single...
C'est un peu le même style que Versailles mais un peu moins "exagérément royal" je dirais (et ce n'est pas négatif)
On ressent la touche Hizaki/Teru dans la musique, mais l'ensemble sonne beaucoup plus Visual Kei qu'avant (Versailles sonnait plus heavy metal à mes yeux)
J'adore !
Au début quand ils ont annoncé le groupe (le 1er avril...), j'avais un peu du mal à y croire et je pensais même que c'était une blague.
J'espérais bien que ce n'en était pas une et j'ai été très contente quand il y a eu plus d'informations.

J'étais particulièrement curieuse à propos de Zin, le nouveau chanteur, et c'était pour ça que j'étais impatiente d'avoir le single pour mieux l'entendre.
Je l'aime beaucoup ! Sa voix est très agréable à écouter.
Adopté. Haha.
J'ai déjà précommandé leur album "Classical Element"






Get yours at CDJapan !
Commandez le vôtre sur CDJapan !



1_General CDJapan

No comments:

Post a Comment